Amadeo Scene: Symphony of Lost Biodiversity

18. srpnja 2024.
Hrvatski prirodoslovni muzej
Ida Blažičko

Ida Blažičko (Zagreb, 1985.) nakon završene Klasične gimnazije u Zagrebu 2003. godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Diplomirala je 2007. na Kiparskom odsjeku u klasi red. prof. art. Stjepana Gračana. Tijekom studija boravila je na Indiana University of Pennsylvania (SAD), pohađajući kiparstvo u klasi prof. dr. Jamesa Nestora te grafiku u klasi prof. Patricie Villalobos Echeverríe. Kao stipendistica MZOS-a i Kineske Vlade od 2008. do 2009. godine usavršavala se na Međunarodnom fakultetu Kineske akademije umjetnosti u Hangzhou, pohađajući studij Kineski jezik i kultura. Od 2009. do 2012. pohađala je poslijediplomski doktorski studij Kineske akademije umjetnosti, smjer Umjetnost u javnom prostoru, te doktorirala na temu „Održiva javna umjetnost: ponovno stvaranje urbanog okoliša“. Kao stipendistica Grada Zagreba usavršavala se na poslijediplomskom doktorskom studiju Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer Kiparstvo, pod mentorstvom red. prof. art. Slavomira Drinkovića i teorijske mentorice red. prof. dr. sc. Vere Turković, te 2016. doktorirala na temu „Biomimetika u službi umjetnosti“.

Od 2010. do danas predaje na Kineskoj akademiji umjetnosti u Hangzhou, na Odsjeku umjetnosti u javnom prostoru i Odsjeku umjetničke instalacije u pejzažu. Godine 2016. izabrana je za umjetničku suradnicu na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a 2019. za docenticu. Na Kineskoj akademiji umjetnosti u Hangzhouu vodi kolegij Biomimetika: Priroda nas poučava, a od 2019. godine i izborni kolegij Biomimetika: priroda, prostor, umjetnost na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Ida Blažičko prisutna je na hrvatskoj umjetničkoj sceni od 2006. godine. U javnim prostorima realizirala je skulpture od čelika: „Vjetar“ (Shanghai, 2011.), „Vjetar II“ (Nacionalni park močvara Xixi, Hangzhou, 2012.), „Kakva tišina – u pećinu ponire zrika cikada“ (San Vito al Tagliamento, Italija, 2017.) i tekstila: „Genius loci“ (Arena centar Zagreb, 2015.), „Cloud“ (East Gate Mall, Skopje, 2021.) te „Leaves“ (East Gate Mall, Skopje, 2022.).

Jedinstvom monumentalnih dimenzija, krhkih materijala i biomorfne motivike, u direktnom perceptualnom odnosu s promatračem skulpture pružaju dojam plemenite i dostojanstvene efemernosti koji autorica potencira ili nadograđuje povezujući ih umjesto naslova ili objašnjenja s poetskim slikama haiku poezije.

Dobitnica je više nagrada, među kojima se ističu Nagrada Hrvatske sekcije AICA za skulpturu „Slobodan prostor“ na XIV. trijenalu hrvatskoga kiparstva (Gliptoteka HAZU, 2022.); nagrada na Međunarodnom natječaju vizualnih umjetnosti „Žrtva Vukovara“ 1991. za multimedijsku instalaciju „A-létheia“ u koautorstvu s Alexom Brajkovićem (2021.); Hong Kong Contemporary Design Awards – Outstanding instructor award (2020.); 1. nagrada na međunarodnom natječaju za idejni koncept i sadržaj paviljona Crne Gore na 16. Venecijanskom bijenalu arhitekture kao članica peteročlanog internacionalnog autorskog tima (2018.); 1. izvedbena međunarodna nagrada Premio in Sesto za trajni postav skulpture u javnom prostoru grada San Vito al Tagliamento (2016.); 1. nagrada Kineske akademije umjetnosti za doktorski likovni rad i disertaciju (2012.); 1. nagrada Internacionalnog fakulteta Kineske akademije umjetnosti za skulpturu „Hidden Garden” (2012.) i Nagrada Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu za diplomski rad (2007.).

Idini glavni istraživački interesi uključuju ono što se događa u preklapajućim područjima gdje možemo zamagliti granice i upotrijebiti biomimetiku kao umjetnički alat te ponuditi rješenja na probleme u okolišu. Uže područje umjetničko-znanstvenog interesa su biomimetički materijali i stvaralački procesi u kiparstvu.

Docentica je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i dopredsjednica Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u Zagrebu.

Ulaz slobodan!