Superorganizam je usko povezana kolonija jedinki, odlikovana altruističnom suradnjom, složenom komunikacijom i jedinstvenom podjelom rada, predstavlja jednu od osnovnih bioloških organizacija i najkompleksniji biološki fenomen. Istraživanjem superorganizma dolazimo do važnih spoznaja u razumijevanju načina/puteva evolucije života od jednostavnih do složenih oblika i objašnjavamo pojmove poput altruizma, osobnosti, inteligencije, učinkovitosti, imuniteta, ljepote, umjetnosti. Izložba Superorganizam - Snage života socijalnih kukaca je izložba na kojoj će se izložiti veliki broj primjeraka iz entomoloških zbirki Hrvatskog prirodoslovnog muzeja, a radi se o vrstama iz porodica pčela, osa, mrava i termita. Ukupno će se izložiti preko 1000 jedinki navedenih skupina. Izložba obrađuje sljedeće teme: Sitan mozak – napredno razumijevanje okoline koja ih okružujeEvolucijski pokretači socijalne imunosti i njezin utjecaj na patogeneOsobnost socijalnih kukaca – što možemo naučiti iz holometabolije i života kastiEvolucija socijalnosti i „socijalni“ kromosomiBriga o uginulim jedinkama u socijalnim zajednicama Genetska struktura i epigenetski procesi u pozadini socijalne organizacijeFenomen stvaranja funkcionalnih struktura putem udruživanjaČovjek kao superorganizamAutorice izložbe su dr.sc. Martina Podnar Lešić i dr.sc. Iva Mihoci.Izložba je nastala u suradnji sa Šumarskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu te suradnji sa proslavljenim europskim bioakustičarem Boštjanom Perovšekom. Vizualni identitet izložbe potpisuje Lada Vlainić.Izložbu je financijski omogućio osnivač našeg muzeja Grad Zagreb te Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.Izložba se otvara u ponedjeljak, 30. prosinca 2019. u 13 sati i ostaje otvorena do 30. prosinca 2020. u Hrvatskom prirodoslovnom muzeju, Demetrova 1, ZagrebZanimljivosti: Mravlji marš - zvukovi mrava i vibracijskih kretanja ovih sitnih, a brojnih organizamaIgrica epigenetičkog krajolika – zakotrljaj kuglicu i saznaj jesi li kraljica, radnik ili vojnikHologram – 3D prikaz termita vojnikaKontakt osobe: Martin Glavinić i Branimir Ivić, marketing i PR izložbe